Aromabeauty.pl

Fotografia produktowa – klucz do udanej sprzedaży

Sklepy internetowe stają się coraz popularniejsze. Konsumenci tych sklepów nie mają możliwości dotknięcia czy obejrzenia produktu. Decyzję o zakupie podejmują na podstawie wizyty na stronie internetowej sklepu.

Dlaczego tak ważne są zdjęcia produktów umieszczone w ofercie sklepu?

Atrakcyjne zdjęcia reklamowe szybciej przyciągną klienta i pomogą zwiększyć sprzedaż. Potencjalny klient zdecyduje się na ten produkt, który będzie prezentował się najładniej. Dlatego zdjęcie produktu musi być wysokiej jakości. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych próbuje samemu robić zdjęcia towaru. Jednak w przypadku fotografii produktowej przydaje się wiedza na ten temat. Należy potrafić ułożyć i dobrze oświetlić produkt, aby przyciągnął uwagę. Wielu sprzedawców popełnia podstawowy błąd fotografując wygniecione ubrania bądź produkty na przypadkowym tle. Żeby samemu fotografować swoje produkty, potrzebny jest dobry sprzęt, w tym fachowy obiektyw, a także podstawowe studio fotograficzne. Jeśli sprzedawca ma już obycie z aparatem, może pokusić się o kurs fotografii produktowej, gdzie pod okiem profesjonalistów nauczy się sztuczek pomocnych w wykonaniu zdjęć produktowych.

Jeżeli nie ma się wiedzy na temat fotografii produktowej, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty?

Profesjonalny fotograf produktowy wie jak umieścić produkt w odpowiednim oświetleniu, estetycznie go ułożyć i uwidocznić jego zalety. Zrobi zdjęcie profesjonalnym sprzętem oraz dobierze odpowiedni obiektyw. Zwróci uwagę na skazy, odciski palców czy kurz znajdujący się na towarze. Wykona też zdjęcie produktu z różnych stron, tak żeby kupujący mógł go szczegółowo obejrzeć. Następnie zdjęcie zostanie poddane obróbce graficznej, tak zwanej postprodukcji. W efekcie konsument otrzyma packshot, czyli zdjęcie samego produktu na białym tle. Takie zdjęcie będzie robiło dużo większe wrażenie, niż zdjęcie wykonane przez amatora i na pewno przyciągnie uwagę nabywającego.

Coraz więcej klientów wybiera wygodną formę zakupów przez internet. Estetyka produktu ma ogromne znaczenie w sprzedaży on-line, a odpowiednio zrobione zdjęcie może sprzedać produkt. Estetyczna strona internetowa to wizytówka firmy. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o wygląd strony, szczególny nacisk kładąc na zdjęcia produktów.

Dodaj komentarz